piątek, 1 maja 2015

Mąka kasztanowa jest słodka i ma osobliwy, trochę piernikowy smak. Upieczony z niej chleb kruszy się i nie łatwo go posmarować np.masłem. Dlatego postanowiłam upiec z niej kolejne ciasto deserowe.
Słyszałam, że we Włoszech dodaje się do wypieków z tej mąki rozmaryn i orzeszki piniowe.więc wymyśliłam ciasto z tymi składnikami. Dodałam też namoczone wcześniej rodzynki, aby ciasto stało się bardziej wilgotne i odrobinę słodsze, nie dodałam natomiast żadnej substancji słodzącej typu: cukier, ksylitol itp.
Aby dieta była skuteczna w leczeniu Hashimoto trzeba łączyć węglowodany z tłuszczem - w celu wolniejszego skoku poziomu cukru w krwi. Stąd dodatek łyżki śmietany kokosowej lub łyżeczki masła ( jeśli tak jak ja masz alergię na kokos)
Oczywiście nawet to "dobre ciasto" jemy najwyżej raz lub dwa razy w tygodniu. Uwaga: ciasto robi się bardzo łatwo:)

  


Przepis 
Składniki:
  • 200 g mąki kasztanowej
  • 2 jajka (jeśli nie możesz jaj kurzych, to 12 sztuk przepiórczych)
  • 150 g masła wiejskiego lub oleju kokosowego
  • 40 g orzeszków piniowych,
  • 50 g rodzynek (namoczyć wcześniej),
  • 150 ml mleka migdałowego (najlepiej użyć kokosowego, jeśli nie masz nietolerancji),
  • 1 łyżeczka sody
  • kilka gałązek świeżego rozmarynu
Do przybrania:
  • kilka łyżek śmietany kokosowej (zebranej z górnej części puszki z mlekiem kokosowym) lub masło.


Sposób przygotowania:
Rozgrzać piekarnik do 170 stopni. Wszystkie składniki połączyć i dobrze wymieszać. Wyłożyć ciasto na natłuszczoną foremkę o wymiarach 33 x 23 cm i wsunąć do pieca. Piec w temp. 170 stopni z termoobiegiem przez około 18 minut.
Podawać z łyżką śmietany kokosowej lub masła.


Tagged: ,

2 komentarze :

  1. Mam mąkę kasztanową i zaraz zabieram się do pieczenia ciasta. Niestety niedawno okazało się, że nie mogę jeść glutenu, więc szukam przepisów na wypieki z innej mąki.
    Podoba mi się pomysł oznaczania przepisów dla chorych na Hashimoto.

    OdpowiedzUsuń