poniedziałek, 11 sierpnia 2014

Jadłam na pikniku fantastyczne zielone ciasto. Wyglądało tak kusząco, że powalało na kolana inne wypieki, a naprawdę było w czym wybierać. Jego smak był godny wyglądu, a fakt, że w cieście jest szpinak sprawiał, że wiało jakby egzotycznym wiaterkiem...Wierzcie mi, warto upiec to ciasto, aby oczarować potencjalnych łasuchów. Przepis znalazłam na blogu "Przyjemność pieczenia". Można go przekładać dowolnie skomponowanym nadzieniem, gdyż najważniejsze tu jest ciasto. Ja użyłam bitej śmietany i malin.






Składniki:





450 g mrożonego szpinaku
1 i 1/3 szkl cukru plus łyżka do śmietanki
3 jajka
1 i 1/3 szkl oleju (użyłam rzepakowego)
2 szkl mąki krupczatki
3 łyżeczki proszku do pieczenia
500 ml śmietanki 30%
2 kubki malin

Sposób przygotowania:

Szpinak rozmrozić i odsączyć z niego wodę (można użyć ściereczki). Cukier odrobinę zblendować, aby był drobniejszy. Do robota włożyć jajka, cukier i ubijać ok 10 minut. Dodać mąkę i proszek do pieczenia, oraz po troszeczku olej. Miksować, aż składniki się połączą, a następnie włożyć szpinak i delikatnie wymieszać całość. Przełożyć do tortownicy o wymiarach ok 25 cm, wyłożonej natłuszczonym pergaminem. Piec nagrzać do 210 stopni.Włożyć tortownicę z ciastem i po 10- 15 minutach zmniejszyć temperaturę do ok 170 stopni. Potem trzymać ciasto w piecu jeszcze około 45 minut. Upieczone ciasto ostudzić, a następnie ściąć górną warstwę i pokruszyć ją - to będzie posypka na wierzch tortu, czyli nasz mech. Ciasto można przekroić jeszcze na połowę i przełożyć ubitą wcześniej śmietaną z łyżką cukru. Na śmietankę położyć maliny. Górną warstwę śmietany i malin
pokryć tzw. mchem.   


1 komentarz :

  1. ....ummm pamiętam ten smak.połączenie malin ,bitej śmietany i szpinaku..znakomite,super pomysł i precyzja wykonania..!!
    .. niesamowicie delikatna,puchowa ....konsystencja...po prostu pycha..))
    ...dzięki za ten poczęstunek..)

    OdpowiedzUsuń