poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Generalnie, to nie jest przepis iście roślinny, ale Colin Campbell zezwala na 5- 10 procent produktów pochodzenia zwierzęcego (a właśnie jego zalecenia są moją dewizą żywieniową), a zresztą ten niesamowity mus od Angelo jest wart każdej ceny, by go spróbować. Angelo jest Włochem i znakomitym kucharzem. Od wielu lat, gdy tylko wybieram się do restauracji, w której aktualnie Angelo pracuje, uprzedzam go o mojej wizycie i zawsze, świeżo zrobiony mus czeka na mnie w takiej ilości, że dostaję go również na podróż do Polski. Jestem największą fanką jego musu i dzięki temu znam przepis od samego mistrza. Bardzo ważne jest, aby ryba była najlepszej jakości i majonez bardzo, bardzo gęsty.


 





Składniki na 12 porcji:

800 g ryby bez skóry i ości (mintaj lub gadus)
700 ml oleju rzepakowego lub słonecznikowego
2 jajka
2 cytryny
2 łyżeczki musztardy Colman's lub Dijons
2 łyżeczki cukru lub ksylitolu
2 łyżeczki soli
2-3 łyżeczki pieprzu  białego

Sposób przygotowania:

Oczyszczoną  rybę gotować na parze w Thermomiksie około 15 minut, lub w garnku w małej ilości wody. Gdy trochę przestygnie, sprawdzić czy na pewno nie ma ości i wykręcić rybę przez szmatkę aby usunąć nadmiar wody- ma być sucha. Zrobić majonez. Dla jednych jest to prościzna, dla innych masakra. Ja wiele lat miałam problemy z ważeniem się majonezu, ale teraz, gdy mam super szybki sprzęt ( 16000 obrotów) każdy majonez wychodzi mi bezbłędnie. Wierzę, że ty masz swój sposób na dobry majonez.
Do wysokiego pojemnika wkładam 1 jajko, 1 łyżkę soku z cytryny. 1 łyżeczkę musztardy, 1 łyżeczkę ksylitolu, 350 ml oleju, 1/2 łyżeczki soli, 1 łyżeczkę pieprzu (w tym wypadku białego, aby mus był jak najjaśniejszy) i całość ubijam ok 30 sekund. Jeśli robisz to zwykłym mikserem, włóż od razu wszystko oprócz oleju i ubij dobrze, a następnie dolewaj po troszeczku olej. Majonez musi być bardzo gęsty. Wrzucić rybę do Thermomiksu lub innego blendera i rozdrabniać przez kilka minut na wysokich obrotach, a następnie połączyć z  majonezem i delikatnie wymieszać, dodając jeszcze 2 łyżki soku cytrynowego, 1 łyżeczkę białego pieprzu i ewentualnie soli. Schłodzić w lodówce. Podawać z grzankami lub solo.





0 komentarze :

Prześlij komentarz