wtorek, 15 lipca 2014

Zostało mi od wczoraj trochę makaronu z płaskurki, więc aby go wykorzystać ( tak, tak, my Poznaniacy tak mamy) zerwałam kilka ziół z ogrodu i ugotowałam szybki posiłek.Całość od zerwania ziół do podania potrawy zajęło mi 18 minut. Pachniało wyśmienicie i mąż poprosił o dokładkę, więc albo był mega głodny, albo rzeczywiście to danie również dla prawdziwego mężczyzny :)




 Składniki na 3 porcje:

1 bakłażan
1 cukinia
4 łyżki oliwy z oliwek
5 szt szalotki
ząbek czosnku
gałązka rozmarynu
gałązka Kocanki włoskiej czyli Curry Plant
kilka gałązek macierzanki cytrynowej
gałązka cząbru
sól
pozostały z dnia poprzedniego makaron z płaskurki (to u mnie, a ty możesz ugotować świeży)             



Sposób przygotowania:

Zerwij i obmyj zimną wodą zioła. Zetrzyj na grubych oczkach bakłażan i posyp go szczyptą soli oraz polej łyżką oliwy, aby się odrobinę zmorzył. Zetrzyj tak samo cukinię.  Na rozgrzaną patelnię wlej 3 łyżki oliwy i zmiażdżony czosnek, oraz drobno posiekaną szalotkę. Zamieszaj i wrzuć bakłażan z cukinią. Podczas smażenia dorzuć listki ziół (ja ścinam je nożyczkami bezpośrednio nad patelnią) i całość gotuj jeszcze przez około 6-7 minut.  Podawaj natychmiast z gorącym makaronem. Możesz opcjonalnie dołożyć 3 łubinowe klopsiki.






0 komentarze :

Prześlij komentarz